July 22, 2012

LAWATAN INDUSTRI DI KILANG ROTI HIGH 5...




Hohohoho...penat nak post entry balik sebab blog diceroboh....kosong entry blog aku....
Kali ni, aku nak share tentang pengalaman aku untuk menyiapkan task bagi subjek bisnes...


Assignment kali ni, aku kena buat Lawatan Industri dan menyediakan report setelah lawatan tu tamat...
So, aku memilih utk ke Kilang Roti High 5,yang terletak di Shah Alam, Selangor bersama budak2 dakwah....


Setelah tamat kuliah, kira2 jam 12.30 tengahari, aku bersama dgn kawan2 bertolak daripada USIM...
Kami berhenti di R&R untuk lunch and solat zohor....(ayat skema)


Masa sampai kat kilang tu, biasala ada orang sambut....Masa ni, kitorang snap pic jap sebelum memulakan tugas yg seterusnya....




( 1 )

        

( 2 )


( 3 ) 



( 4 )


(1, 2, 3, 4---ukiran di dinding yag terdapat di luar kilang...menarik kan???
--ukiran semasa zaman mesir purba yang menceritakan sejarah membuat roti...



kat pintu masuk cafe...




aku dan wan...(selalu excited)




Selepas tu, kami diarahkan untuk masuk ke kilang tersebut....Sebelum tu, sempat lagi snap pic kat sini...
Kami dibawa masuk ke bilik tayangan untuk menonton video mengenai sejarah roti....





Harga roti di kilang lebih murah berbanding harga di pasaran...



Blurr nyee gambar ni..


Lepas tengok video pasal sejarah roti tu, kena masuk ke dalam lagi, tengok macam2 replika roti...macam2 jenis ada...alat nak wat roti pun dia tunjuk jugak...tapi sayang, kami x dibenarkan merakam or amik sebarang pic masa kat dalam ni...tapi tak pelah, dapat masuk tengok pun kira dah o.k..

Kira-kira 1 jam setengah, selesai sudahhhh kerja kitorang...kami diarahkan masuk ke dalam cafe diorang...
Sebelum balik, ada sedikit cenderahati daripada kilang roti High 5 ni, dia bagi 1 plastic bag yang kat dalam tu ada macam2 jenis roti...



Background kat dalam cafe...



cenderahati yang kami dapat....tapi, air milo dan sosej rol tu kitorang bayar taw utk makan..!!!



3 orang jejaka yang perasan..!!




Abis lepak-lepak and borak-borak.,..tiba laa masa utk pulang ke kampus.....tapi sebelum balik, sempat lagi snap pic utk dibuat kenangan... sebagai bukti pernah menjejakkan kaki ke sini...




bergambar di replika roti High 5...



Bye...Bye...!!! Kami nak balik ke kampus USIM...



No comments:

Post a Comment