May 13, 2013

CUBA RASA MEATBALL ABANG BURN


Tetibe rajin pulak aku buat entry pasal burger bakorr abang burn yang femes emes tu....actually, aku suka sangat dengan burger bakar abg burn ni sebab lain glerrr kot dengan yang kat kedai biasa....aku pernah makan burger abg burn kat seremban..kalau masih ingat jom terjah entry yang lepas menternak lemak dengan burger bakar abang burn...hmmm masa makan tu, memang ase nikmat betol-betoll laaaa....

Tapi kali ni apa yang aku nak kongsikan adalah meatball abang burn yang 100% daging....takde sekecil cinonet pon tepung dalam meatball tu....amboi! bukan main aku promote kat readers aku....aku dapat taw pasal meatball ni daripada cik epal,irine & FL...lepas tu, fatin suhana, yuyu & kembar ida & ina pon ada buat entry pasal meatball ni....aku ape lagi, sentap sekejap ase nak try....bila aku balik kelantan, siyes aku tak jumpa kedai yang jual burger bakar....so, malam tu aku pon terus ke MMA Santai Corner untuk order meatball...


















\





Tak sampai 10 minit, meatball aku dah siap & masih panas....huhuhu....memang tak saborr laa aku nak melantak secepat yang mungkin....tapi, malam tu aku tak bawa kamera...talipon pon macam hape dah low battery, maka aku tak snap laa pic meatball yang aku order....memang kadang-kadang ase geram je kalau tak dapat amik gambor banyak-banyak...nak bawa dslr tu, memang malas sebab saiz dia yang besar gedabak tu,aku tak boleh nak sumbat dalam handbag aku....sekarang ni tak pelah aku usung tab aku je ke mana-mana...lagi mudah & cepat kerja aku....



pic ni sume aku amik dari page abg burn....kot laaa nak tengok macam mana rupa meatball abg burn tu....
meatball ni dimakan bersama mushroom brown sauce & ada burn wedges sekali....sangat sedappp & menyelerakan....sos dia sangat pekat & secukup rasa....bukannya cair macam kuah roti canai...harganya pon murah...cuma RM 9.90....sebelum abg burn cipta menu ni, ramai yang cakap meatball kat ikea sangat sedap tapi aku tak pernah pulak try....lagipon jauh dong mau pi ke sana...sebelum makan, aku kira dulu meatball tu ada berapa...semuanya ada 10 biji, & burn wedges tu ada 5 ketul...kalau makan berdua, boleh laa bahagi dua meatball abg burn tu, sorang lima biji...tapi kalau aku, kaw kaw aku makan sume...!!!






Ada sesetengah pelanggan yang komen kalau beli bungkus, pekerja abg burn tak letak mushroom brown sauce tu tapi sepanjang pengalaman aku menikmati burger bakorr ni or meatball, servis mereka sangat baik,sama dengan kualiti makanan mereka....masa aku beli meatball hari tu, aku beli bungkus jugakkk...bukan makan kat kedai, balik umah berasap je meatball aku dengan kuah dia tu sampai tak sabor-sabor aku nak makan...maybe costumer yang terkena tu, pekerja dia lupa nak letak kot....

tapi bagi aku, abg burn punya servis & tahap kebersihan memang tip top..!! diorang layan costumer dengan terbaik sekali...abg burn pon dah buka banyak cawangan di seluruh malaysia ni..kalau tak silap, dah ada 14 jajahan...emmm tapi kat kelantan tak de lagi....sedihnya diriku.....kadang-kadang balik umah kalau nak makan burger terpaksa pi supermarket beli burger, salad, roti, sos & mayonis & masak sendiri...tapi tak kisah, sekali sekala tukar-tukar selera pon ok jugak kan??

 nak info selanjutnya boleh klik sini website abang burn & jangan lupa like page fb burger bakar abang burn...boleh laa survey menu mana yang berkenan di hati....

No comments:

Post a Comment