April 25, 2016

PRE CONVO PHOTOSHOOT 2: PULLMAN PUTRAJAYA LAKESIDE

Hello peeps..

Sementara nak tunggu convocation day, aku decided nak photoshoot lagi utk pre-convo. 
Yela ko! Sebelom ko anto jubah konvo tu, baik ko melaram puas-puas.
Bior berbaloi dengan ko sewa + pinjam tu. Kekeke..

Hmmm,aku pon ajak best fren aku,sabby pi shoot kat putrajaya lagi,eh ape ko dah takde tempat lain nak shoot selain putrajaya? Helllooo i stay kat Nilai, kat Nilai tu takde bende sangat laa. Apatah lagi tempat lawo-lawo. Lagipon Nilai-Putrajaya tak jauh pon, dalam setengah jam gitu!

Aku pon gerak la pagi-pagi lagi pi sana. Takde pagi sangat pon,kalo kome sume nak tahu,pagi aku tu pukul 9 baiii..hahaha..nampok benau pemalasnye nak bangun pagi.

Sebenonye,pagi tu aku pi canselori dulu, ada urusan dengan bendahari,lepas tu baru pi sana! Bile dah sampai,takde feel pon nak shoot sebab el nino! Peerghhh takde makna ko nak merelip bawah matahari tu, baik ko bawak mengucap pi semayang zohor dulu.

Sementara tunggu petang,aku stay kat masjid besi sebab dah lunch sume. Perancangan sebenornye nak shoot kat Presint 14, ape kenanya ntah takde rezeki sebab kawan aku hilang barang dia. Terpaksa patah balik pi masjid besi cari barang dia,gile ko dah sampai dah ni kat presint 14, ko bayangkan dah siap parking sume,lepas tu baru sedor barang hilang? Ko tak rase nak pelekung kawan ko tu?

Cari punya cari, tak jumpa gak weh barang dia, hari makin gelap. So aku decided shoot kat pullman jelah. Alahh yang dekat dengan marina putrajaya tu, nampak tasik cantik yelah tu!




Part paling aku suka kat sini persekitaran dia tu cool habis, ko nak background ape pon boleh. Nak background bangunan, tasik, nak nampak jam, nak nampak ape pon bolehhh.




See,kalo aku suka yang background nampak tasik. Sebab aku ase cool gile weh!




Aku suka jugak kalo shoot,background building sebab nampak lain sikit. Well, aku shoot je mane yang sempat sebab hari makin gelap! Gile ko nak shoot waktu malam, dahla tak prepare ape. Nanti hitam je sume gambo aku..kikiiki

Dekat-dekat nak maghrib sempat lagi aku posing. Masa ni percubaan nak acah-acah candid tapi hampeh! Tak jadi pon..hahahaa



Uoollls yang nak konvo tahun ni ke, tak tahu tempat mane best nak shoot, aku suggest korang pi sini tapi ko jangan laa datang waktu weekend or masa-masa yang dilarang, bukan ape,sini ramai orang jogging kalo waktu petang.

Kalo tak tahu jugak taip je kat waze: pullman putrajaya lakeside. Alaa jangan isau,pullman ada satu je kat putrajaya ni..eh sini shoot gambo kawen pon okay jugak.


No comments:

Post a Comment