May 7, 2016

FOOD REVIEW : GRILLED BURGER TERBAIK DI BURGERBYTE KOTA BHARU


Hai...

Sorry naa dah dua hari tak update blog tapi takpe, kite dah save dalam draft banyak! tunggu nak update je.
Hmm sape kat sini suka makan burger? Aku berani cakap laa sume orang memang suka makan burger cuma nya antara kerap ngan tak je. Aku bukan laa penggemar burger sangat. ntah laa, ase macam ternak kilo banyak je kalo makan benda alah ni..

Tapi...........

Bile aku dengar pasal BurgerByte, aku tak boleh katakan TIDAKKKK! Sebab daging burger tu digrilled weh.. aku suka makan benda yang digrilled, tak kira lah ayam, daging, sosej, potato, asalkan grill je..



Aku tak pasti burgerbyte ada berapa cawangan kat Malaysia tapi yang aku singgah mesti laa kat burgerbyte kota bharu, okay lokasi nye kat tunjong, kira-kira 400 meter daripada traffic light pasir hor. senang je nak pergi, korang cari jaffar rawas tunjong, burgerbyte ni ada kat belakang jaffar rawas tu. hee senang kan?

First time datang sini, aku suka deko die, kira first impression la. sebab nampak klasik. aku kan suka benda antik! Mula-mula tu aku order oglio olio, ya Allah bila sampai je order, banyak gile beb! memang tak habes aku makan. tapi takpe, aku bawak adik aku. so die laa yang tolong habiskan.. heee jangan membazir taw!

Aku suka taste die sebab aku suka pedas, dan dalam plate tu jugak die bagi chicken patty yang dah digrilled. so why not aku makan laju-laju. hee makan laju-laju tu sebab pedas. tak tahu laa kenapa pedas sikit tapi okay je ngan tekak aku sebab aku suka pedas!




Diingatkan sekali lagi jugak, kalo oder beverages, sila kongsi sebab kalo order juice buah, perghh besor gilo gelas die. aku memang tak order awal-awal sebab aku dah taw, nanti tak habes, so minum yang adik je.

Paling hot kat sini adalah naked burger, ni pilihan ramai okay! kebanyakan yang datang memang akan order naked burger, korang law singgah boleh laa cuba. FYI, selain grilled burgers, kat sini pon ada spaghetti, hot plate, steak, juice jumbo, ice blended, nachos, bola bakar, aneka nasi, hot dogs and banyakkkk lagiii...
Huiii banyak hoiii, kompem tak menyesal lah.



Sorry laa gambar aku blurr sikit sebab aku snap ngan fon je, tapi kat sini aku upload jugak gambo dari burgerbyte kelantan untuk tatapan korang, saje nak suruh korang terliur dan teruja! hahahaha *evil laugh..

Next visit, aku nak try makan nachos dengan nasi montreal.. adik aku suka makan nachos burger,  nachos dengan nachos burger lain taw..jangan tertukor uolls! 

ok pasal service kat sini, aku bagi 9/10. juz nice kerja diorang, tak terlalu cepat dan tak terlalu lambat. satu hal lagi, kalo ko nak order, kena pi kat kaunter taw, nanti depa catit. sebab kat kaunter ada segala mak nenek jenis menu dan beverages. so make sure lepas sit down, pi kaunter okay untuk order sebab 2x aku visit, memang gituu cara die. so buat jelah asalkan boleh makan. hahaha





Haa terliur tak? kalo terliur pi lah cepat-cepat! kompem korang puas hati! aku recommend sebab aku dah pergi. 2x pulak tu! aku suka pergi waktu petang, tak ramai orang sangat.

Kalo dah sedap, memang akan singgah lagi! eh lupa nak bagitaw, kat sini nak buat besday party pon boleh or nak buat ape-ape event pon, boleh call diorang! 



Ok, for more info dan gmbar-gambar best, klik link kat bawah ye.. 
kebulur tengok gambo ni balik!



instagram: burgerbyte


No comments:

Post a Comment