January 21, 2013

KENANGAN : CELEBRATE BIRTHDAY 2012

Dah lama tak update blog....entry kali ni tak de apa pon yang menarik untuk dikongsi cuma terjumpa gambar  -gambar lama : CELEBRATE BIRTHDAY LAST YEAR...

Huh...update lambat sebab tak de masa nak create blog kalau dah balik Nilai...kehidupan aku di sana agak sibuk sedikit...dengan assignment + class + outing....bese laa full time student...bercakap pasal hari lahir, semua orang ada tarikh hari lahir masing-masing cuma terpulang pada individu tersebut samada nak raikan ataupon tidak..

Sejak makin dewasa ni, aku jarang sangat celebrate besday ni, alaaaa kalau kat rumah masa kecik-kecik dulu ada laaa...bila besar ni, macam malas je...memang dah lama sangat laa...tapi tiba-tiba masa besday aku last year, 3/10/2012 --aku terima kek + hadiah....jadi tak kan nak melantak sorang-sorang kot...

Hmmm tahun ni aku sudah mencecah ke angka 21...makin meningkat usia...orang cakap sebenarnya apabila usia kita makin meningkat bermakna kematian juga makin menghampiri diri kita..renungkan ye sahabat sekalian...sebaiknya pada hari lahir kita, mintak doa banyak-banyak pada Allah supaya kuatkan iman kita, tabahkan hati kita untuk terus beribadah dan paling penting perbanyakkan amal kebaikan/amal soleh untuk bekalan kita kelak...
(apsal macam berbelit je ayat aku?)

Aku cuma mengimbau kenangan pada malam tersebut...K.A.M.I celebrate pon kat Dataran Nilai je...
ase lebih best kalau bersila atas padang rumput tu....sekali-sekala tukar taste tak salah...



tengok laa menara jam tu... ni laa Dataran Nilai...sape yang tak pernah sampai tu, cuba la lepak kat sini..



ni laaaa kek aku...kek orang bagi je....boleh tahan laa sedapnya....



zoom lagi dekat sebab suka sangat dengan tulisan kat atas kek tu je...hehehe



abaikan muka aku yang semakin membulat..berat dah naik woooo...tapi umi cakap suruh tambah 3 kg lagi....
waaaa...x mau dah tambah..!!!




potong kek sambil tersenyum...



aku jerr yang tengok tu makanan tu, orang lain sibuk dah nak makan...



 Doaku:
 Ya ALLAH, terima kasih atas usia yang telah Engkau berikan...Aku bersyukur dengan setiap rezeki yang telah Engkau kurniakan...
Semoga aku terus menjadi hamba yang taat akan perintahMu..


 P/S : terima kasih kepada semua yang wish besday aku hari tu..... 
banyak terima ucapan....
semoga Allah memberkati kalian..


No comments:

Post a Comment