February 15, 2013

FRIENDS : KENANGAN CUTI SEMESTER


First of all, entry kali ni aku buat sebab kawan-kawan aku sibuk membebel kat aku mintak gambar masa keluar hari tu...(sape yg mintak, sila terasa cepat-cepat)...hahahha....dah lama dah tapi tak de lah lama sangat pon...kitorang keluar pon beberapa minggu yang lepas yakni tariknya 03/02/2012....uhhhh tak ingat lettew....

Tahu tak kenapa aku tak upload gambar-gambar kita kat fb walaupon atas arahan diprivatekan...sebabnya dahlaaa line macam siput sedut, lepas tu hampir 200 keping gambar yang kita amik, hanya 66 keping sahaja aku dapat selamatkan....hahahhaa...kejam tak...??? aku tak kejam sangat pon tapi disebabkan camera aku pon dah basah, lens lagi laa lencun bagai, maka hasilnya tidaklah berapa baik...so pleaseeee jangan salahkan NIKON aku tu.....nanti dia merajuk tak tentu pasal, terpaksa lah aku menghantarnya ke Digital Mall...

Hmmmm....,korang boleh cuci-cuci mata je dulu tengok gambar ni kat sini....
tapi ni pon aku pilih-pilih je....
yang selebihnya ada dalam lappy aku menunggu masa untuk dicopy....Actually, dah lama dah kitorang plan nak keluar bila cuti sem tapi biasa laa masing-masing sibuk...ada yang sibuk memasak laa, sibuk jaga anak laa, sibuk berniaga lah, sibuk tidow laa kat umah
 (dah semestinya aku)....

Entah kenapa aku sibuk sangat nak pergi pantai....kitorang pon blas komen kat fb, twitter n mesej untuk set date keluar beramai-ramai...First time ni uolllsss nak keluar dengan kereta & keluar dari kepompong....biasa laaa kitorang masih lagi anak dara....semestinya bila balik rumah, pergerakan agak terbatas.....tapi, tak delah sampai kena kurung dalam bilik macam cerita Cinderella tu....tunggu pari-pari datang selamatkan dia...
(dah mula imagine benda lain)....

Tepat jam 10 pagi, kami pon bertolak dari Kuala Krai menuju ke Kota Bharu...uolsss ingat dekat ke?? ada laa hampir 2 jam....kalau orang yang expert bawa kereta tu, sekejap je dia pecut....tapi, kitorang ni berhemah....biar lambat, asal selamat....(padahal drive tu nak melayang dah aku)....kitorang berlapan, so terpaksa la dipecahkan kepada 2 buah kereta...
4 orang dalam kereta reen...4 orang lagi dalam kereta cik ana....
baru lah adil dan saksama...kihkihkih

So, lepas je urusan cik ana kecik tu, kami pon melantak nasi ulam beramai-ramai...sorang-sorang makan mengalahkan harimau yang kelaparan....tapi paling aku tak puas hati, amik budu semangkuk je, lepas tu mula lah berebut mengalahkan kanak-kanak ribena....tapi, yang sedikit tu lah yang cepat habis....nampak je tak cukup, tapi berkat taw makan ramai-ramai ni....dah budu abis tu, sume diam sebab masing-masing malas nak bangun pi amik budu...(sume pemalas,sape nak buat calon isteri ni?)




hmm sedap tak....??? tiba-tiba laporr balik tengok gambar ni...


baca doa dulu sebelum makan...tapi pelik, baca doa sambil ketawa...
diorang ni dijangkiti simptom kelaparan...



terpaksa pakai skirt labuh sebab semua seluar slack ada kat umah sewa...



sedang menuggu sahabat-sahabat yang lain pergi wash room...



dari kiri : wani, lina, lynn, reen, anna, zue & dayah


Lepas makan tu, kami terus ke Tumpat...mak aiiii jam nya jalan....paling tak suka bila keluar,orang lain pon nak keluar jugak...apa kau ingat kau sorang jer ada kereta..??? Disebabkan masing-masing tak mahir jalan ke sana, terpaksalah kami guna kakak GPS ni....akhirnya kami tiba di Pantai Seri Tujoh....dah lama aku tak datang sini taw....lepas solat, kitorang pon decide nak naik paddle boat sambil tenangkan fikiran...elehhhh macam stress sangat..!!! stress sebab tok leh make budu banyok tadi...

Nak naik benda ni pon terpaksa ikut keseimbangan....betapa pekanya kami...hahahaha..padahal aku tengok ada bapak dgn anak naik, 
tak sama tinggi & berat pon...mengada je lebih....
Satu paddle boat berharga RM7 untuk 20 minit...jadi sorang hanya bayar RM 3.50 je....ok lah kan..?? kalau setengah jam Rm 11...so, we decided  naik selama 20 minit je...kang ada yang tak terkayuh kan kejap lagi....(aku lah tu..)....hehehe...lenguh kaki ye adik-adik & akak-akak sekalian...kami bergurau, ketawa, snap picture, & macam-macam lagi lah....

Lepas tu, kami terus ke pantai untuk menikmati keropok keping yang digoreng oleh wani bersama mok wea pagi tadi di rumahnya...yo dok wani??? ore kelate kato make kepok gote....rajin wani ni kan, boleh laa nak dijadikan bakal isteri....tapi masa makan, kedekutnya sos...hahahhaa....bawa sos cili sebotol, orang suruh bukak sos tu, dia macam-macam alasan...(sudoh doh laaa aku, pahni keno maroh ko wani kalu dio baco post aku ni...) 
ampun bukkkk..!!!



diorang ni tinggi & kurus...maka  mereka serasi bersama...



riang macam kanak-kanak ribena...



kami chubby sedikit tapi tak gemok eh....chubby tu menawan..hahhahahaah...



ni sama cekeding....lantas mereka digandingkan untuk menyeimbangkan paddle boat tersebut...



wani dok wak gapo tu..???ore suruh tengok kamera, dio nok ngukah alah kok lain...



yang ni sama kecik & cute...tapi mereka lah juara paddle boat di antara kami...



kereta sape lah ni...??



time bersantai sambil makan keropok...tengok wani tu, susah payoh nok buka sos cili...



maintain je tudung diorang....kontol ayu belako...



akhirnya gambar kami berlapan, pic last sebelum balik...


Nak tahu tak kenapa pic last muka macam nak tergelak or tahan gelak..?? sebab si wani tu suka buat lucu out of mind....grrr....tapi, kadang-kadang dia lah pencetus suasana supaya kami ketawa kuat-kuat...hahahaha...kami bertolak pulang setelah membeli som tam beramai-ramai & tiba di rumah pukul 9 malam...hari yang memenatkan tapi di sebaliknya, tercipta 1001 kenangan....

P/S : nanti cuti sem rancang tempat lain pulok....
pakat buat bekal laa belako...


No comments:

Post a Comment