February 7, 2013

STUDIO TV : STAR PRODUCTION


Hmmmm....entry kali ni nak imbas kembali kenangan sem 3 di bumi USIM....memandangkan semua assignment sudah siap dihantar just tunggu untuk 
recording bagi subjek pengantar penerbitan...
Uolls taw tak untuk group assignment bagi subjek ni, kitorang dipecahkan kepada 10 orang bagi satu group...dan tugasnya adalah kitorang kena terbitkan satu rancangan...tak kira lah game show ke, forum ke, talk show ke.....apa-apa jelah yang menarik untuk diterbitkan asalkan hasilnya gempak & boleh menyumbang markah....

So, kitorang diarahkan untuk masuk ke Studio TV untuk belajar macam mana 
nak guna kamera (MCP)...
dah lupa dah nama penuh dia....hahaha...ni lah padahnya kalau masuk kelas tu, tak nak bagi perhatian dan fokus apa yang diajar...sendiri mau ingat lerrr....hari first tu belajar pasal kamera....hari seterusnya tu, belajar laa lighting, switching, and apa-apa lah....
jenuh nak tulis semua....


Lepas dah belajar tu, kitorang decide laaa sape yang sesuai untuk jadi director, switcher, prop & yang sewaktu dengannya....asalnya, bukan aku director tapi disebabkan kemalangan kecil yang telah menimpa cik wan tu, terpaksa laa aku mengambil alih...bukan paksa taw tapi kerelaan sendiri jugak...jadi bermula lah tugas aku sebagai seorang director yang tak bertauliah...aku ni bukan suka sangat bagi arahan kat orang pon tapi dah tugas director macam tu, macam tu lah jugak aku kena buat...


Jom aku kenalkan ahli group aku yang lain...diorang ni sangat-sangat
 sporting & hardworking...
tak susah pon buat kerja dengan diorang sebab semua bagi kerjasama....uollss ingat nak buat game show ni senang ke..???macam taram nak buat cengkodok kat dapur tu ke??? semua ni tak kan menjadi tanpa ilmu, tanpa kerjasama, tanpa tunjuk ajar encik rizan, 
tanpa ahli group aku yang setia membantu....
*(mood dah lari sebab asyik dapat warning please try again to publish your post..)grrrrr....
semakin cepat aku menaip sebelum idea aku hilang, kan jenuh pulak nak pikir balik...




apapun, tulis kedatangan dulu ek....



scene apa pulak yg shahir & abrar lakonkan sekarang ni.??
anyway,nice candid..!!!



ni my first cameraman, Ina...



second cameraman : kak ja...
kecik-kecik pon, jangan pandang sebelah mata taw..!!



third cameraman : yanti



kalau bab lighting ni, bagi kak fatin je buat...
yang lain jangan nak sibuk-sibuk kacau kerja dia...kan ada yang kena lempang kang...!!



ni studio manager/floor manager : wani--
dalam studio, aku boleh cakap dengan dia je...dengan orang lain tak boleh tapi aku cakap jugakkk...hahaha



ni kak ila...tugas dia di bahagian recording dan prop je...
jadi bila aku cakap ACTION!! pandai-pandai dia lerr recording game show ni...



cik wan ni bukan cameraman taw...saje dia pegang bagi gempak sikit...!!
dia ni make-up artist....tapi bukan dia yang make-up taw....
dia just sediakan barang-barang make up....
selebihnya pandai-pandai laa jejaka-jejaka yang perasan tu make-up sendiri....



ni lah host game show kami : Shahir Shahrin....
nama pon macam orang femes je....



jejaka berempat ni adalah talents untuk rancangan aku....
nampak tak muka diorang yang nakal dan kegemaran mereka suka sangat buat bising dalam studio...



 yang serba merah tu dilah, tugasnya jadi switcher dan hanya duduk di sebelah aku menuggu arahan untuk tekan switch bagi cam 1,2 or 3....
nasib baik ada switcher yang prihatin sebab aku ni kadang-kadang suka mengelamun....hehehe



dari arah belakang...



director hok koya stresss....aku lah gerangannya....
tudung pon dah kelepet abis...grrrr



my special partner---sebab aku & dia baru selesai jadi talent untuk group satu lagi....jadi, kami harus berpakaian sama....amacam?? serupa tak..???



tudung yang dipakai from aidijuma....promote sekejap brand datin ni...huhu
kalau berminat boleh laa order sekarang....



shahir dgn en rizan...beliau laa yang kerap bersabar dgn kerenah kami semua & mengajar kami cara nak guna semua peralatan kat dalam studio ni...special thanks for him.....



akhirnya selesai sudah recording kami...
ni lah STAR PRODUCTION CREW....


  Special thanks for our lecturer, Cik Suria Hani sebab sudi komen hasil kerja kami...
sekarang beliau kat oversea sambung belajar lagi...
buat Encik Rizan juga, terima kasih sebab sudi sabar, bagi tunjuk ajar & tegur kesilapan kami masa practise recording..

 Terima kasih pada talents jemputan kami : abrar, syazwan, huzaifah & taufik...

thanks sebab tolong ceriakan suasana and over acting...apapon, jasa korang sentiasa dikenang....


For our team, terima kasih jugak sebab sudi support ahli masing-masing, bagi kerjasama, and walaupon penat,akhirnya dapat jugak kita siapkan dengan 

kemampuan team kita...
nama STAR PRODUCTION sangat sesuai dengan team kita kerana mungkin di sini lah ada bintang yang bakal menyinar suatu hari nanti...



No comments:

Post a Comment